אוכל טעים וגם מלא בוויטמינים – איך עושים זאת?

בשנים האחרונות ישנה מודעות הולכת וגוברת לנושא של מזון בריא, צריכה נבונה של כל אבות המזון וחיזוק הגוף על ידי מזונות בריאים או תוספי מזון על פי הצורך. ישנה תפיסה שגויה בקרב לא מעט אנשים אשר על פיה על מנת שמזון יהיה טעים בהכרח הוא לא יהיה בריא ולהיפך, אך כיום אט אט מחלחלת ההבנה כי אין בכך משום גזירת גורל ואפשר גם ליהנות מאוכל בריא וגם לצרוך מזון מלא בוויטמינים ובמרכיבי מזון מהותיים מבלי להתפשר על הטעם והמראה של האוכל.

EYG_0286 copy
על מנת להכין אוכל שיהיה גם טעים וגם מלא בוויטמינים, מינרלים ובמרכיבי מזון החיוניים לתפקוד תקין של הגוף חשוב להצטייד בחומרי גלם טריים ואיכותיים ככל האפשר, להשתמש בדרכים וטכניקות בישול אשר שומרות על הערכים התזונתיים של המזון כך שלא ייהרסו או ייעלמו (אידוי, שיטת בשל וצנן ועוד) ולהשתדל שלא לעשות שימוש בתוספי מעובדים או כאלה המכילים כימיקלים וחומרים שאינם בריאים. חשוב מאד לשטוף היטב את הפירות והירקות ולהשתמש כמה שפחות במוצרים קפואים.

למידע על מבחר ויטמינים כנסו

אוכל טעים ובריא

כאשר ישנה חשיבות להימצאותם של ויטמינים במזון המוכן חשוב שהמזון יכיל כמות נכבדה של פירות וירקות, עלים ועשבי תיבול. כאשר עושים שימוש בירקות ופירות טריים הנחתכים ומבושלים בסמיכות רבה ככל האפשר למועד הרכישה והחיתוך הרי שהם יישארו טריים ורעננים בזמן הבישול והערכים התזונתיים שלהם יישמרו למשך זמן הבישול וההכנה וגם לאחר מכן – כשיהיו מוכנים ואפשר יהיה לאכול אותם וליהנות מהם. לאחר שצורכים מזון טרי, בריא וגם טעים התחושה בגוף תהיה טובה ונעימה.

M7
אין שום סיבה כיום להתפשר או לבחור בין אוכל בריא לטעים. אפשר בקלות לשלב בין שני אלה בין אם מבשלים באופן עצמאי ובין אם בוחרים דווקא לאכול במסעדה. כיום ישנן לא מעט מסעדות המתגאות בתפריט המורכב ממנות בריאות וטעימות. תמיד ניתן לשאול את העובדים או המלצרים בנוגע למנה זו או אחרת על מנת לוודא שהן עומדות בקריטריונים של הסועד בנוגע לשמירה על בריאותו.